HortiValley: nieuw platform voor de tuinbouw

hortivalley, platform, tuinbouw, jongeren, recruitment marketing

Sinds 1 september 2015 is HortiValley.nl hét virtuele startpunt voor de tuinbouw. Dit platform wil vooral jonge bezoekers de veelzijdigheid, studiemogelijkheden, carrièrekansen en innovatiekracht van de nationale tuinbouw tonen. De portal is opgericht door de Stichting Greenport Food & Flower Xperience met ondersteuning van Greenport Horti Campus en Westland Marketing. HortiLeads is verantwoordelijk voor het concept, het projectmanagement en de eindredactie, JEM-id voor de techniek.

HortiValley kent vier pijlers: Horti Today, Career & Education, Business & Research en Events & Experiences. Elk van deze vier pijlers op de portal bevat specifieke informatie voor iedereen die zich in de tuinbouwsector wil verdiepen. Of het nu gaat om een zoektocht naar innovaties of ander tuinbouwnieuws. Of om een uitdagende opleiding, afstudeerstage of nieuwe baan. Maar ook de wens en behoefte aan samenwerking met bedrijven of onderzoeksinstellingen start hier. Daarnaast biedt de portal een overzicht van tuinbouw events en experience centers.

Meer specialisten nodig

De tuinbouwsector wordt een branche waarin steeds meer specialisten nodig zijn op het gebied van logistiek, techniek, marketing en management, maar ook robotica, biotechnologie, duurzaamheid, enzovoorts. HortiValley bundelt versnipperde informatie en creëert zo één loket. Daarmee vult de portal onder meer het gat in de arbeidsmarktcommunicatie, dat door de opheffing van het Productschap Tuinbouw is ontstaan. De drie oprichters worden ondersteund door een flink aantal vooraanstaande marktpartijen: bedrijven, opleidingen en kennisinstellingen, die de ‘founding fathers’ van het initiatief zijn. De komende maanden zullen nog vele andere bedrijven en organisaties in de nationale tuinbouwsector zich bij HortiValley aansluiten.

Carrière in de tuinbouw

“Met het partnership van HortiValley bieden wij bedrijven, opleidingen en andere organisaties uiteenlopende voordelen. Naast exposure van hun organisatie, kunnen zij zich actief op het platform profileren onder mensen die op zoek zijn naar een carrière in de tuinbouw”, zegt Marcel van der Hoeven, bestuurslid van Stichting Greenport Food & Flower Xperience. “Onze doelgroep is met name de nieuwe generatie jongeren, die wellicht niet meteen aan een carrière in de tuinbouw denken, omdat niet precies bekend is dat wij om ambitieuze en gekwalificeerde mensen zitten te springen. Met een groeiend aantal partners bouwen we deze portal de komende jaren uit tot hét startpunt voor iedereen die ambities heeft en actief wil zijn in een zeer vooruitstrevende en snel groeiende sector met een omzet van meer dan 10 miljard euro.”

Virtueel én fysiek

Naast HortiValley werken de initiatiefnemers van het digitale platform ook aan de oprichting van de Greenport Horti Campus. Dit wordt een fysieke locatie, gevestigd in het Westland, voor bedrijven en opleidingen in de tuinbouw om scholing, kennisuitwisseling en bijeenkomsten te organiseren. Waar de Greenport Horti Campus vooral een regionale functie zal vervullen, heeft HortiValley een nationale, en op termijn mogelijk zelfs internationale doelstelling en ambitie.

Neem voor meer informatie over HortiValley contact op met Rob van Mil, tel: +31 (0)6 54 68 11 44, e-mail rob@hortileads.nl.

Tags:
, , , ,