Tuinbouwmarketing moet slimmer en goedkoper

capsicum, peper, paprika, pepper, vruchtgroente, groente, groenten, vegetables, groenteteelt, vegetable growth, kassen, greenhouse, hortileads, horticulture, tuinbouw, glastuinbouw, marketing, tuinbouwmarketing, publishing, online, mobiel, mobile, social media, content, seo, e-mail

Content marketing staat in het middelpunt van de belangstelling van bedrijven. Met goed gemaakte, geloofwaardige en betekenisvolle content laat u zien waar u voor gaat en staat. En helpt u uw klanten slimmer, beter of efficiënter te werken.

Dit in tegenstelling tot klassieke marketing, waarmee u prospects probeert te ‘verleiden’ met gelikte advertenties, glimmende brochures, knipperende banners, wollige persberichten of andere vormen van ‘interruption marketing’. Het levert meestal weinig op, behalve irritaties en informatie-overkill. Dit geldt zowel offline als online. Geen wonder dat het gebruik van ad-blockers vorig jaar met 70% is gestegen. Old-school marketing is dus steeds minder effectief.

Bij klassieke marketing gaat het om het bereiken van aantallen. Bij content marketing is het uitgangspunt: maximaal bijdragen aan het realiseren van uw missie. U gaat voor klanten die zich kunnen identificeren met uw organisatiedoelen en -waarden. Niet: ‘look at me’, maar ‘look for me’ als strategie. U verzamelt in feite ‘fans’. U moet er dan wel voor zorgen dat u gevonden wordt. En dat doet u – bij voorkeur – met relevante content.

“Everything you need to grow”

Klantvragen beantwoorden als marketingstrategie; makkelijker kan het niet. Toch zijn er maar weinig organisaties die goed hebben nagedacht over de content die ze willen aanbieden, laat staan dat ze het effect ervan meten. Contentmarketing is slimme marketing, mits je weet wat je doet. Ook hebben bedrijven niet altijd genoeg content om te blijven boeien of missen ze daarvoor simpelweg de mankracht of het budget. Want content marketing is een kwestie van lange adem.

In de tuinbouw vertrouwen veel bedrijven nog op klassieke marketing-methoden met een sterke focus op omzetgedreven sales. Terwijl ze vaak hele waardevolle kennis en relevante informatie in huis hebben, maar die niet of onvoldoende voor het voetlicht weten te brengen. Of hiervoor erg hoge kosten maken. Daarom nam HortiLeads het initiatief voor een content marketing platform over tuinbouwtechnologie en -innovaties. Dit platform richt zich op telers, adviseurs, onderzoekers en andere tuinbouwprofessionals, wereldwijd. Geen verkapte Holland-promotie dus, maar een zo breed mogelijk beeld van de laatste tuinbouwtechniek en -innovaties, voor elke geïnteresseerde bezoeker. Een website waar wij graag onze fascinatie met deze prachtige sector willen delen.

Visual storytelling

Via GreenHow.nl en GreenHow.international presenteren wij het meest belangwekkende nieuws van bronnen wereldwijd in prettig leesbare berichten, artikelen, reportages en dossiers, op vakbladniveau. Ook is er veel ruimte voor (bewegend) beeld. Visual storytelling noemen we dat. De gebruikers kunnen hun nieuwsstroom naar wens filteren of personaliseren. Informatie-overkill en onnodige irritatie worden hierdoor vermeden. Leveranciers kunnen zich op dit platform profileren met innovatieve projecten, bedrijfsnieuws en een bedrijfsprofiel. Daarnaast zijn er ook andere mogelijkheden.

Neem voor meer informatie contact op met Martijn Haas.

GreenHow.nl in het kort:

– focus op glastuinbouw, technologie en innovatie
– gericht op telers, investeerders en andere tuinbouwprofessionals
– internationale scope (de content is beschikbaar in negen talen)
– toegang is gratis, registratie biedt extra voordelen
– gepersonaliseerde content (platform, nieuwsbrief)
– zeer gebruiksvriendelijk, werkt op alle mobiele devices
– goed vindbaar, doorzoekbaar en deelbaar
– geavanceerde marketing mogelijkheden

Mario Bentvelsen

Tags:
, , , , , , ,