Wat is een goede content strategie?

capsicum, peper, paprika, pepper, vruchtgroente, groente, groenten, vegetables, groenteteelt, vegetable growth, kassen, greenhouse, hortileads, horticulture, tuinbouw, glastuinbouw, marketing, tuinbouwmarketing, publishing, online, mobiel, mobile, social media, content, seo, e-mail

Laten we beginnen bij de vraag: wat is goede content? Dat is vrij simpel: ‘elk verhaal dat de moeite waard is om te lezen of bekijken en met anderen te delen en bijdraagt aan uw merk(waarden)’.


Elke organisatie is een verzameling van verhalen. De een nog mooier dan de ander. Maar niet elk verhaal is even waardevol. Ook is het vertellen van verhalen een vak apart. Uitgangspunt is dat u de informatiebehoefte van uw klanten (en medewerkers) centraal zet. En die weet te vertalen naar goede content, passend bij uw merk(waarden).

De informatiebehoefte van uw klanten centraal zetten, daar draait een goede content strategie om. Verspil uw marketingbudget niet langer aan irritante of nietszeggende reclame, maar kies voor waardevolle content; verhalen waarmee u uw klanten echt helpt én inspireert. En waarmee u uw merk versterkt en de juiste lading geeft.

Gaat het om het verzamelen van zoveel mogelijk likes, hartjes en comments? Nee, een goede content strategie selecteert voor u de juiste klanten en weet ze te boeien én binden. Uw klanten worden abonnees van uw kanalen en ambassadeurs van uw merk.


Is een content strategie voor mij zinvol?

Een content (marketing) strategie is niet voor elk bedrijf weggelegd. Concurreert u uitsluitend op prijs, dan is een content strategie meestal weinig zinvol. Uw marketinginspanningen kosten dan meer geld dan het oplevert.

Bent u innovatief, servicegericht en transparant? Is uw product of dienst visueel aantrekkelijk? Bent u bereid uw kennis en ervaring met anderen te delen, ook als ze niet altijd positief zijn? Bent u bereid om tijd en budget te investeren in een succesvol redactieteam?

Wie kiest voor een content strategie, gaat de dialoog aan met zijn of haar klanten. U denkt mee over de juiste oplossing. Irritante verkooppraatjes of ongevraagde reclame laat u achterwege. U biedt liever een helpende hand, advies of interessant nieuws. Een goede content strategie werkt ook alleen als u deze structureel over een langere periode inzet.

 

Uw klanten zullen u dankbaar zijn!

Tags:
,