Zorg ervoor dat u vindbaar blijft… op alle platforms!

capsicum, peper, paprika, pepper, vruchtgroente, groente, groenten, vegetables, groenteteelt, vegetable growth, kassen, greenhouse, hortileads, horticulture, tuinbouw, glastuinbouw, marketing, tuinbouwmarketing, publishing, online, mobiel, mobile, social media, content, seo, e-mail

Het interesseren en binnenhalen van potentiële klanten verloopt steeds vaker via uw website. Eind april voerde Google een update door die grote invloed kan hebben op de vindbaarheid van uw website. Hun zoekalgoritme werd zodanig aangepast dat websites die ‘responsive’ zijn hoger in de zoekresultaten komen te staan. Dit betekent dat alle bedrijven met een statische website ‘gestraft’ worden.

Wat is responsive en wat is statisch? Als uw website zich vanzelf en vloeiend aanpast aan het apparaat waarmee de bezoeker de site bezoekt, dan is deze responsive. Zo niet, dan is hij statisch. De bezoeker krijgt bij een responsive website, al naar gelang het apparaat waarmee hij naar de site gaat – desktop, tablet of smartphone – een aangepaste vormgeving te zien. Vaak zorgt die aangepaste vormgeving ervoor dat de informatie voor het desbetreffende apparaat op een optimale manier zichtbaar is. Soms wordt bepaalde informatie ook specifiek voor dat apparaat prominent getoond. Denk aan route-informatie op een mobiele telefoon, omdat men websites vaak met het mobieltje bezoekt wanneer mensen op weg zijn naar een bedrijf.

Bent u klaar voor het mobiele tijdperk?

Echter, meer dan de helft van de websites is nog niet responsive. In sommige branches is dat zelfs meer dan 75 procent. Omdat het aantal mensen dat via mobiele apparaten websites bezoekt explosief groeit – een belangrijke reden waarom Google haar zoekalgoritme daarop aanpast – benadeelt u de commerciële kansen van uw bedrijf als uw website niet up-to-date is.

In technische termen is ‘mobile friendly’ een ranking factor geworden. Sites die niet goed te lezen zijn op mobiele telefoons en tablets lopen het risico dat ze hun hogere positie in de zoekresultaten verliezen en dus minder goed vindbaar zijn. Sites die goed leesbaar en bruikbaar zijn op mobiele dragers krijgen een plusje van Google. Dit doet Google allemaal om de zoekresultaten relevant te houden voor het brede publiek, dat steeds vaker en intensiever mobiel zoekt. Zorg daarom dat ook uw website relevant blijft voor uw potentiële klant. Wij helpen u daar graag bij.

Rob van Mil

N.B. Ook de laadsnelheid van uw website is belangrijk! Een langzaam ladende website is niet alleen ergernis nummer 1 bij uw bezoekers, ook straft Google trage websites af met een lagere ranking. Wilt u meer weten? Vraag de gratis Quickscan aan of neem direct contact met ons op.

Tags:
, , , , , ,